Można mieć dostęp do wielu doświadczonych pozycjonerów, ale w ogóle nie będziemy potrafili wykorzystać takiego potencjału. Dla inwestora najważniejsze powinno być zrozumienie takich zagadnień marketingowych. Musimy mieć świadomość tego na czym będzie polegać funkcjonowanie w przestrzeni internetowej pozycjonera. Ten drugi będzie wykonywać zlecenia zwykle dla agencji interaktywnej. Pisząc duże ilości tekstów reklamowych będzie właśnie pozycjonować konkretną stronę internetową. Analizując tego typu oferty musimy postawić na warianty optymalne cenowo oraz dobre jakościowo. To, że cena będzie bardzo wysoka niekoniecznie musi oznaczać, że nasza strona będzie od razu pozycjonowana bardzo wysoko. Czasami może być odwrotnie, jeżeli trafimy na niezbyt rzetelną firmę. Bardzo często, więc inwestorzy będą wymieniali między sobą informacje, aby znaleźć bardzo skuteczne pozycjonowanie kraków. Są specjalistyczne strony, które będą dotyczyły tylko i wyłącznie działań marketingowych, ale też konkretnie właśnie pozycjonowania. Należy się przejmować przede wszystkim jakością tekstów oraz wyglądem strony internetowej. To będzie dla wyszukiwarek czynnik najważniejszy. Zawartość treści będzie właśnie istotnym czynnikiem odpowiadającym za to czy analityczne programy będą często wracały do naszego odnośnika oraz strony internetowej. Czy tzw. roboty Google będą bardzo dokładnie czytały treści oraz będą sprawdzały aktywność na naszej stronie. Jeżeli nasza strona jest często klikana oraz będzie na niej bardzo intensywny regularny ruch to programy takie częściej wracają pod nasz adres. Jednocześnie w rankingach nasza strona będzie jeszcze wyżej. Dlatego działanie copywriterów będzie kluczowe. Muszą wzbogacać teksty o bardzo wartościowe treści. Odpowiednio musi być dopasowane nasycenie konkretnymi wrażliwymi frazami. Na tym polega skuteczne pozycjonowanie kraków. Warto też zróżnicować takie teksty. Można zainwestować np. miesięcznie w kilkaset tekstów prostych pisanych tylko na użytek wyszukiwarki, ale też można zainwestować np. w sto tekstów czytanych tylko przez klientów.